Obchodní podmínky

Obecné servisní podmínky

Poskytovatelem je Frank Lewerenz, IČO: 14384728, se sídlem 69701, Svatoborská 498/12, zapsán v rejstříku živnostenského podnikání vedeném Městským úřadem Kyjov (dále jen "poskytovatel").

Poskytovatel poskytne zákazníkovi servisní službu (servis) po předešlé dohodě. Dohoda o provedení služby se řídí těmito obchodními podmínkami, není-li ve smlouvě sjednáno výslovně jinak. Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

Smlouva o provedení servisu je uzavřena okamžikem fyzického přijetí zařízení poskytovatelem k provedení servisního zásahu.

Způsob objednání servisu

Objednání zboží či servisního úkonu je možné těmito způsoby:

využitím online formuláře na stránkách https://www.mobilserviskyjov.cz/kontakt/

osobním objednáním v provozovně poskytovatele

e-mailem na info@mobilserviskyjov.cz

Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout provedení servisu, pokud jsou objednací údaje neúplné nebo vzbuzují pochybnost o skutečném úmyslu zákazníka objednat zboží či servisní zásah. O tomto odmítnutí poskytovatel bude zákazníka informovat.

Zákazník bere na vědomí, že poskytovatel neodpovídá za náklady vzniklé zákazníkovi v souvislosti s nemožností užívat zařízení po dobu jeho servisu, tj. například ušlý zisk, náklady na telefonní poplatky (tarify), internetové připojení, dopravné apod..

Poskytovatel si vyhrazuje právo odmítnout opravu zařízení v případě, že nebude možné jej před/v průběhu či po servisu otestovat. Zákazník bere na vědomí, že pokud nepředá kód/gesto k otestování, nedeaktivuje ochranu nebo neuvede zařízení do továrního nastavení, nebude ze strany poskytovatele servis proveden a zařízení bude zákazníkovi vráceno bez servisu.

Poskytovatel přijímá zařízení bez sim karet a bez příslušenství, které nejsou předmětem servisu. U přístrojů Apple si je zákazník vědom toho, že v případě blokování Apple ID nebo pokud je aktivní služba FMI (tj. Find My iPhone), může se prodloužit doba servisu nebo nemusí být servis proveden vůbec.

Poskytovatel není odpovědný za případné ztráty na uživatelských datech souvisejících s provedením servisního zásahu, výměnou paměťových karet, hardwaru, softwarových instalací či výměnou pevných disků. Zálohování veškerých dat je v plné odpovědnosti zákazníka.

Zákazník bere na vědomí, že u některých druhů oprav či v případě objednání dražšího náhradního dílu, může poskytovatel požadovat složení zálohy.

Poskytovatel provede servis v rozsahu závad udaných zákazníkem při objednání servisu.

Objeví-li se na zařízení zákazníka nesdělená závada, poskytovatel není povinen provést servis ve vztahu k takové závadě (neobjednaný servis).

Není-li možné provést sjednaný servis bez provedení neobjednaného servisního zásahu, poskytovatel kontaktuje zákazníka a domluví se na dalším postupu, zejména na vlivu na čas a cenu servisu.

Termín provedení servisu

Termín provedení servisu je předběžný a je dohodnut před uzavřením smlouvy. V případě nemožnosti dokončit servis v uvedeném termínu, je poskytovatel povinen o této změně informovat zákazníka. Po dokončení servisu je zákazník zpravidla informován prostřednictvím telefonu, SMS či e-mailem. E-mailová a SMS komunikace je rovnocenná s písemnou komunikací.

Termín pro provedení servisu může být ze strany poskytovatele prodloužen na základě provedené diagnostiky. O tom poskytovatel zákazníka informuje. Zákazník souhlasí s prodloužením termínu pro provedení servisu v případě složitějších zásahů do vnitřních částí zařízení jako jsou zásahy pájením základní desky, hardwarové výměny dílů a jiné komplikované druhy servisů.

Zákazník souhlasí, pro případy nedostatku náhradních dílů, s prodloužením předpokládaného termínu provedení servisu o maximálně 30 dní.
Cena za provedení servisu

Cena se řídí dohodou poskytovatele a zákazníka podle individuálních požadavků zákazníka. Cena je vždy stanovena jako odhadovaná, neboť poskytovatel nemůže při objednání služby (uzavření smlouvy) zaručit, že k provedení servisu nebude nezbytné provést další úkony nebo že tyto úkony si vyžádají vyšší úsilí nebo zvýšené náklady.

Poskytovatel si vyhrazuje právo v průběhu opravy cenu i vícekrát změnit, zejména dojde-li v procesu diagnostiky nebo v průběhu servisu ke zjištění dalších závad či jiných poškození, které mají vliv na celkovou cenu zakázky. V případech podstatného zvýšení ceny oproti odhadu (zpravidla více než 10 %) si poskytovatel vždy vyžádá ústně nebo písemně souhlas se změnou ceny na straně zákazníka. Nesouhlasí-li zákazník se zvýšením ceny, které je podstatné oproti odhadované ceně, je zákazník oprávněn od smlouvy odstoupit.

Orientační ceník je dostupný na stránkách https://www.mobilserviskyjov.cz/cenik2/

V případě, že si zákazník nepřevezme zařízení předané poskytovateli k provedení servisu, a to ani do 6 měsíců od oznámení o provedení servisu a výzvě k vyzvednutí zařízení, je poskytovatel oprávněn takto nevyzvednutou věc prodat či jinak využít za účelem kompenzace zákazníkem neuhrazených nákladů vynaložených v souvislosti s opravou/skladováním zařízení, bez nároku objednatele na náhradu škody. V případě prodlení zákazníka s převzetím zařízení, je zákazník povinen zaplatit poplatek za uskladnění, který činí 50,- Kč bez DPH /den.

Zákazník je povinen si zkontrolovat vnější stav zařízení po provedení servisu při jeho převzetí.

Poskytovatel se v rámci servisu zavazuje ekologicky zlikvidovat vyměněné poškozené díly (baterie a menší elektronické součástky) na vlastní náklady, nepožaduje-li zákazník vrácení poškozených dílů po provedeném servisu.

Některé druhy oprav

Poskytovatel upozorňuje a zákazník bere na vědomí, že u oprav základních desek, které vyžadují zásah do originálních dílů nelze předem zaručit úspěšnost provedení servisu a přesný termín servisu.

Poskytovatel upozorňuje a zákazník bere na vědomí, že oprava poškozených zobrazovacích panelů/displejů, základních desek a komponent zařízení se závadou jednotlivých funkcí/funkčních celků je velmi technicky náročný a mnohdy nevratný proces a že oprava nemusí být úspěšně provedena a zařízení se může během servisního zásahu stát neopravitelné/znefunkčněné. Poskytovatel tudíž za takovéto poškození nenese odpovědnost, jelikož k poškození zařízení došlo vlivem nepoužívání zařízení v souladu s návodem od výrobce, tedy vznikem závady ze strany zákazníka (případně skrytá výrobní vada v zařízení od výrobce).

Poskytovatel upozorňuje a zákazník bere na vědomí, že u oprav Wifi signálu může být základní deska poškozena natolik (např. v důsledku zkratu pod čipem, který zapříčinil přitavení čipu k základní desce), že oprava nemusí být úspěšně provedena. V takovém případě je možné, že nebude funkční ani služba "Bluetooth", jelikož je součástí společného čipu. Za takovou závadu vzniklou již při poškození Wifi, tudíž poskytovatel nenese odpovědnost.

Poskytovatel upozorňuje a zákazník bere na vědomí, že u některých druhů oprav zařízení dochází při demontáži, diagnostice nebo výměně vadných součástek k nevratnému mechanickému, tepelnému, elektrickému nebo chemickému poškození těchto součástek a v těchto případech není technicky možné uvést zařízení do stavu přesně odpovídajícího stavu před servisem.

Poskytovatel nenese odpovědnost za jakékoliv problémy či škody vzniklé neodbornou instalací nekompatibilních hardwarových komponentů či produktů, hardwarů či softwarů včetně operačních systémů instalovaných zákazníkem do zařízení předávaného k provedení servisu a není rovněž odpovědný za jejich funkčnost.

Poskytovatel nepřijímá k výměně náhradní díly poskytnuté zákazníkem.

Diagnostika

K určení správného servisního postupu je potřebné nejdřív provést diagnostiku zařízení. Nepodaří-li se poskytovateli provést objednaný servis z důvodů technických či jiných důvodů nebo odstoupí-li zákazník od smlouvy, bude zařízení uvedeno do původního stavu pouze v případě, je-li to technicky možné a zaplatí-li zákazník náklady na práci s tímto spojenou (tzn. diagnostiku) dle ceníku poskytovatele.

Diagnostika závady bude zákazníkovi účtována pouze v případě, že po přijetí zařízení do servisu zákazník žádá vrácení zařízení bez provedení servisu nebo je-li zařízení neopravitelné. O diagnostiku mobilních telefonů zdarma se jedná pouze v případech, není-li hledání závady komplikované a časově náročné.

Jedná-li se o diagnostiku po těžkém poškození zařízení s nejednoznačnou závadou, v tomto případě muže být zákazníkovi naúčtována cena ve výši 900 [Iustoria2] Kč bez DPH. Stejně tak, jde-li o diagnostiku závady na zařízení po kontaktu s kapalinou a diagnostika je kvůli oxidaci uvnitř zařízení složitá, muže být zákazníkovi naúčtována cena této diagnostiky ve výši 900 Kč bez DPH. U diagnostiky přístrojů MacBook či jiných notebooků je účtován servisní poplatek ve výši 900 Kč bez DPH.

Záruky

Na provedený servis poskytuje poskytovatel záruku 12 měsíců od okamžiku jeho provedení. Na náhradní díly poskytuje záruku 12 měsíců od okamžiku převzetí zařízení zákazníkem. Záruka se však nevztahuje na živostnost baterie, tudíž na pokles její kapacity, která je způsobena běžným používáním. Záruka na živostnost baterie je 6 měsíců.

Projeví-li se během záruční doby na zákazníkově zařízení jiná závada, než jaká byla servisována, poskytovatel za ni nenese odpovědnost. Dále nebude uznána vada zařízení, pokud zařízení ponese znatelné známky po oxidaci kapalinou, zásahu ze strany zákazníka nebo pokud bylo zařízení do opravy přijato s diagnostikou kvůli oxidaci kapalinou. Pokud reklamované zařízení ponese známky po zásahu jiného servisu než ze strany poskytovatele, zákazník s okamžitou platností ztrácí záruku na provedenou opravu či jiný servisní zásah, a to v plném rozsahu.

Záruka zaniká i v případě, že byla závada zapříčiněna znečištěním vnitřních částí zařízení nebo mechanickým poškozením zařízení v době od převzetí zařízení zákazníkem po provedení servisu.

Zákazník byl poučen a souhlasí s tím, že v případě zahájení servisu ztrácí záruku od výrobce. Poskytovatel poskytuje pozáruční servis, a tudíž není na zařízení možné dále udržet záruku odolnosti proti vniknutí cizího tělesa a vniknutí kapalin, tj. IP certifikaci, ingress protection.

Po aplikaci zvýšené voděodolnosti (byla-li tato aplikována) bude mít zařízení zvýšenou odolnost proti postříkání vodou a proti prachu; nejedná se však o IP (ingress protection) certifikaci. Tato voděodolnost není trvalá a bude se v důsledku běžného opotřebení postupem času snižovat až zcela sama vymizí, a to nejpozději do 6 měsíců, případně dřív v závislosti na způsobu zacházení s přístrojem. Aplikace musí být pravidelně v intervalu šesti měsíců opakována, jinak ztrácí účinnost. Poškození zařízení tekutinou nebo jemným prachem nemusí být z těchto důvodů kryté zárukou.

Poskytovatel nenese odpovědnost za případné skryté vady zařízení, v jejichž důsledku může dojít k "zhroucení" zařízení. Poskytovatel dále neodpovídá za případný vznik jiných než zákazníkem uváděných závad. Jedná se převážně o tzv. SKRYTÉ VADY, které se mohou projevit ihned nebo po delším časovém odstupu. Jedná se hlavně o zařízení po pádu, nárazu, s hrubým mechanickým poškozením s nemožností otestování před přijetím do opravy nebo u zařízení po kontaktu s kapalinou, u kterých nelze zaručit dlouhodobý bezproblémový chod.

Průběh reklamace

Je-li zákazníkem spotřebitel, pro smluvní vztah mezi poskytovatel a takovým zákazníkem se použijí i ustanovení těchto obchodních podmínek. Není-li zákazníkem spotřebitel, uplatnění vad se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku s tím, že takový zákazník je povinen reklamovat zjevnou vadu nejpozději při převzetí zařízení a skrytou vadu nejpozději do 3 dnů poté, co takovou vadu mohl a měl odhalit.

Poskytovatel je povinen řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění ("reklamace"), spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit. Při poskytování služeb mimo ohlášenou provozovnu je poskytovatel povinen k těmto informacím písemnou formou poskytnout spotřebiteli zejména název nebo jméno a adresu poskytovatele, kde lze i po ukončení takového poskytování služeb reklamaci uplatnit. Jednou z forem, jak tuto zákonnou informační povinnost poskytovatele naplnit mohou být i tzv. reklamační řády vyhlašované poskytovatelem.

Poskytovatel je povinen přijmout reklamaci ve své provozně, případně i v sídle nebo místě svého podnikání. Výjimkou je pouze situace upravená § 2172 větě druhé občanského zákoníku, kdy poskytovatel v písemném potvrzení o svých povinnostech z vadného plnění (ať již z dobrovolné záruky za jakost, anebo ze zákonné odpovědnosti za jakost při převzetí), které vydal spotřebiteli, určil k opravě jinou osobu. Pak uplatní spotřebitel právo na reklamaci u této jiné osoby.

V provozovně bude po provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace. Poskytovatel vydá spotřebiteli při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se poskytovatel se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší. Podmínkou pro běh těchto lhůt však je, že spotřebitel k vyřízení reklamace poskytl poskytovateli požadovanou potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožnil poskytovateli přezkoumat reklamované zařízení. V případě, že spotřebitel odmítne předat reklamované zařízení k posouzení závady, poskytovatel není povinen zákazníkovi nahrazovat jakoukoliv vzniklou újmu jakýmkoli způsobem.

Spotřebitel bere na vědomí, že reklamováním zařízení nevzniká automaticky nárok na vrácení peněz. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má spotřebitel právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, na odstranění vady opravou věci, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má spotřebitel právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele stanovená příslušnými právními předpisy.

Pokud spotřebitel není s vyřízením reklamace spokojen po obsahové stránce, tj. zejména se zamítnutím reklamace, popř. s nedostatečným uspokojením nároků z reklamace, která byla uznána, pak dochází k občanskoprávnímu sporu, který je možné řešit prostřednictvím ČOI, a to v rámci řízení o mimosoudním řešení sporů (ADR). K mimosoudnímu řešení sporů ze smluv uzavřených se spotřebitelem je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.

Informace o ochraně spotřebitelů a o způsobech řešení spotřebitelských sporů jsou dostupné i u Evropského spotřebitelského centra, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz.

Platební podmínky

Platební podmínky zákazníka jsou následující:

dobírkou – při převzetí zásilky přepravní službou České pošty, PPL, případně pracovníkem poskytovatele.

v hotovosti – při převzetí zásilky, či platby za servis v místě osobního odběru provozovně poskytovatele.

kartou - při převzetí zásilky, či platby za servis v místě osobního odběru provozovně poskytovatele.

Ochrana osobních údajů – GDPR

Osobní údaje zákazníků jsou zpracovávány poskytovatelem v souladu s platnými zákony, zejména se zák. č. 110/2019 Sb., zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen "GDPR").

Veškeré údaje získané o zákaznících jsou bez souhlasu zákazníka v souladu s čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR zpracovávány výhradně pro vnitřní potřebu poskytovatele za účelem dodání a zhotovení díla a nejsou poskytovány třetím osobám. Výjimku představují subdodavatelé zajišťující dopravu nebo platební styk, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro plnění povinností poskytovatele vyplývající ze smlouvy. Osobní údaje, které jsou takto zpracovávány zahrnují zejména jméno, příjmení, titul, byl-li poskytnut, firmu či jiný název společnosti, trvalý, případně skutečný pobyt/místo podnikání nebo sídla, doručovací adresu, adresu místa plnění, datum narození, příp. rodné číslo, bylo-li sděleno, číslo bankovního účtu, údaje z předložených dokladů, údaje o platbách a platební morálce, telefonní a e-mailové spojení.

Poskytovatel bude zpracovávat osobní údaje po dobu trvání smlouvy a posléze po dobu trvání povinností vyplývajících z reklamací či záruk, nejdéle však po dobu 2let ode dne předání zařízení zákazníkovi. V případě probíhajícího soudního či mimosoudního sporu bude poskytovatel zpracovávat osobní údaje v nezbytném rozsahu do doby vymožení posledního z nároků řešených v takovém sporu.

Za podmínek v GDPR a případných souvisejících právních předpisech uvedených má zákazník právo požadovat od společnosti přístup k evidovaným osobním údajům, právo na opravu nebo výmaz jeho osobních údajů, popřípadě omezení jejich zpracování, právo vznést námitku proti zpracování jeho osobních údajů a dále právo na přenositelnost jeho osobních údajů.

Zákazník má právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů, se sídlem Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, e-mail: posta@uoou.cz, v případě, že se domnívá, že bylo porušeno jeho právo v souvislosti se zpracováváním jeho osobních údajů.

Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 01. 03. 2023.